Geoblog.pl    gabor    Podróże    Tajlandia, Filipiny 2015    Chiang Mai, day 1

Chiang Mai, day 1

Tajlandia, Chiang Mai

I stało się, po 48h wylądowaliśmy w naszej pierwszej destynacji w Tajlandii - Chiang Mai. Zmieniło się miejsce, problem zostały te same:) Szybkie obliczenia I wyszło nam, że mamy 50 THB (5 PLN) na 4 osoby. Nawet na trzaśnięcie drzwiami taksówki nie starczy, a kantoru oczywiście brak. Na domiar złego komunikacji miejskiej również brak... Ruszyliśmy więc pieszo w kierunku wskazanym przez Tajów. Tak się przynajmniej nam wydawało:) Po 2 km miał być kantor. Nie było. Po ok 45 min stwierdziliśmy, że nie wygląda to jakbyśmy zbliżali się do centrum, więc weszliśmy do pierwszego miejsca, które nie było warsztatem samochodowym, czyli do salonu ASUSa. Okazało się, że szliśmy w przeciwnym kierunku niż centrum, już nam chcieli wołać taksówkę, ale szybko wytłumaczyliśmy, że nie mamy ich waluty, a w Euro to raczej kasy nie przyjmą. Jeden z pracowników powiedział, że on nas zawiezie do centrum do kantoru, więc wsiadł w prywatne auto I zawiózł nas do kantoru (dopiero 3ci był otwarty o godzinie 7 rano); wracając załatwił nam taksówkę. Spoko, wyskoczył w godzinach pracy z białymi, nie było go godzinę, a nawet nie przyjął kasy za paliwo:) Może nie będzie tak źle...

Fajnie, gdy wyjazdem rządzi troche przypadek. Jadąc taksówką nagle powiedzieliśmy, żeby się zatrzymał, wysiadamy. Akurat pod guesthouse I restauracją. Okazało się, że to była jedna z lepszych miejscówek w trakcie całego wyjazdu:) Derret's house. Noc 250 THB (28 PLN) za 2 osoby. Pojedliśmy, popiliśmy I w miasto.
Samo Chiang Mai to głównie otoczona murami stara część miasta, liczne świątynie I targ nocny. Przed wyjazdem spotykałem się z opiniami, że to taki Bangkok, ale spokojniejszy I bardziej przyjazny. My byliśmy zachwyceni, polecam jako pierwszy wybór w Tajlandii:)
Oprócz zwiedzania licznych świątyń, mieliśmy też cel, żeby znaleźć wycieczkę na dzień kolejny. Miał być słoń, rafting I coś tam jeszcze. Po przejściu kilku miejsc, stanęło na kupnie przez nasz guesthouse. Miał najtaniej, a program wszędzie jest ten sam. W każdym razie mamy plan an dzień następny:) 750 THB z obiadem.