Geoblog.pl    gabor    Podróże    Ukraina, Krym, 2010.    Stolica kulturalna, czyli jak łatwo można zakochać się we Lwowie

Stolica kulturalna, czyli jak łatwo można zakochać się we Lwowie

Ukraina
Ukraina, Lwów

Na granicy wraz z Tomocoro spotkaliśmy jeszcze jednego kompana- Anglika, którego celem życiowym jest odwiedzenie wszystkich stolic w Europie. Po 2 godzinach jazdy tłoczną marszrutką wreszcie dotarliśmy do Lwowa. Ceny nocy w hostelach zależy od ich standardu. Z tego co pamiętam za łóżko w pokoju 12 osobowym ( w którym nocowaliśmy tylko we 3ke, gdyż Anglik udał się do droższego hostelu) kosztowało ok 30 zł.
Lwów to miasto o pięknej architekturze. Elewacje kamienic zapierają dech w piersiach. Całe miasto wybrukowane jest kostką, co nadaje ulicom niezapomniany klimat. Same bycie tam, spędzanie czasu i oglądanie ludzi przesiadujących bez pośpiechu na placu przed Operą jest dużą przyjemnością. Tanie i dobre jedzenie w Puzatej Chacie (polecamy piwko bijałe). Bardzo przyjemnie spędzony wieczór z nowymi kompanami.