Geoblog.pl    gabor    Podróże    Bułgaria, Rumunia, Ukraina 2011    przeprawa przez granicę

przeprawa przez granicę

Polska, Przemyśl

Po dojechaniu do Szegini okazało się, że jakoś sporo ludzi się tam kręci. Przez bramki ukraińskie poszło w miarę dobrze, bo Monika musiała do toalety, a najbliższa była przy polskim posterunku. Więc Ukrainiec puścił nas bokiem, a my bokiem puściliśmy jego sugestię, żeby dać mu coś na kawę:)
Za to po polskiej stronie hardkor! Czekaliśmy ponad godzinę z tłumem, aż puszczą nas w strefę kontroli. Jak bydło! W zagrodzie, potem był bieg do kolejnej kolejki, skakanie przez barierki, wpychanie się. Ogólnie ostro... Niestety fiut strażnik nie chciał nas puścić (byliśmy chyba jednymi polskimi turystami w tej kolejce, bo rodziny z dziećmi puścił. Kij mu w oko. Na szczęście Ukraińcy okazali się pomocni i powiedzieli, żebyśmy pukali w drzwi dla niepełnosprawnych i nas zgarną, bo inaczej będziemy stali ze 2h z nimi... A fiut strażnik oczywiście powiedział, że tam to można stanąć, jak się ma ogromny bagaż, który się nie zmieści w kołowrotku. Kij mu w ucho. Potem pędzimy do busika w Polsce (2zł) do Przemyśla i do kas po bilet. Zarobiliśmy jeszcze godzinę (zmiana czasu), więc byliśmy ok 14.40 na stacji. Bilet na pociąg o 15.40; cena 25 zł (student); jedzie przez Kraków.