Geoblog.pl    gabor    Podróże    tropem Gaudiego - Barcelona 2017    tips and tricks
2017

tips and tricks

Polska, Warszawa

Barcelona, Barcelona, wszyscy wokol zakochani w tej Barcelonie. A my sobie postanowilismy, ze nie bedziemy zwiedzac Europy, poki mamy sile jezdzic gdzies dalej. A w Europie zachodniej i tak sie wiele nie zmieni w ciagu najblizszych 20 lat. Ale dostalismy vouchery na Ryanair od Moniki z pracy (Mondelez, dzieki), wiec trzeba bylo wykorzystac.

Najpierw plan byl na 5 dni, ale bilety byly w jakichs chorych pieniadzach (600 zl), wiec stanelo na 3 dniach z ladowaniem w Poznaniu. Loty 260 zl/osoba. Mozna taniej (ok 180), ale na ogol z Poznania i nie na weekendy, A my klepalismy 2 tyg przed, wiec nie moge narzekac.
Wylot z Modlina. Ciekawostka - mozna kupic bilet laczony do Modlina za 19 zl. W cenie: bilet ZTM przesiadkowy, bilet na pociag z konca 1 strefy do Modlina, bilet na busik ze stacji PKP na lotnisko. Niewiele, ale kilka zl mozna oszczedzic :)
Warto sprawdzic, czy lot do Barcelony jest do Girony czy na El-Prat. Girona nie - 90 km od Barcelony. El-Prat tak - 13 km od Barcelony, dogodny dojazd.

W Barcelonie spanie w hostelu Ole Barcelona 20 metrow od Sagrada Familia po 8E w pokoju 4 os. Czysto, kolo metra, OK. Tanio, bo w innych hostelach za tyle ma sie lozko w pokoju 12 osobowym :) Ale za to w Ole pizgalo strasznie (nieszczelne okna+brak ogrzewania), wiec w zimie trzeba sie cieplo ubrac albo wziac inny hostel :D W Barcelonie jest oplata klimatyczna 0,75E/dzien, na ogol pobierana na miejscu.

Plan na Barcelone? To tak krotko, ze chcielismy obleciec duzo i trzymac sie glownych atrakcji. Czyli na pewno Gaudi, Barri Gotic, plaza