Geoblog.pl    gabor    Podróże    Maroko 2012    Wschód słońca na Saharze

Wschód słońca na Saharze

Maroko
Maroko, Merzouga

Wstaliśmy ponad godzinę przed wschodem, mieliśmy przed sobą ok 50 min marszu, po części po ciemku. Nie mieliśmy kompasu, więc zakładaliśmy pewne problemy z powrotem, ale skorzystaliśmy z aplikacji na telefon Asi. Ma ona tam magnetyczną mapę nieba, więc umiejscowiliśmy nasz obóz względem gwiazd w trakcie dnia. Ta technika...
Na pustyni zdecydowanie mniej osób niż na zachodzie, wygodnie usadowiliśmy się na jednej z wydm i czekaliśmy na wschód. Pustynia zmienia odcień co kilka minut! Potem zostaliśmy ok 2h na pustyni na zdjęcia. Zostaliśmy zupełnie sami, aż w pewnym momencie nadjechał arab na motorowerze (po pustyni!) i spytał, czy nie chcemy kupić skamielin. Myślę, że jakbyśmy chcieli kupić skamieliny, to byśmy poszli do sklepu, a nie na pustynię:D Najbardziej niesamowite chwile wyjazdu! Powrót do obozu poszedł sprawnie, choć Hassan zaczynał się niepokoić, bo puszczał nam zajączki lusterkiem.
Hassan odstawił nas do Rissani ok 11 rano, wypił z nami kawę, pogadał, wręczył nam po wisiorku ze skamieliną. Okazało się, że jest przewodnikiem od dłuższego czasu i w przyszłym roku planuje otworzyć swoje biuro. Mogę go polecić z czystym sumieniem! Jak co, proszę o kontakt, może da lepszą cenę z polecenia:)